Kig i bogen

Markedsføring

Teori og praksis

Markedsføring. Teori og praksis er en grundlæggende indføring i centrale begreber, teorier, modeller og værktøjer inden for markedsføring. Digital markedsføring; sociale medier og digitalisering behandles i bogen som en integreret del af markedsføringsaktiviteterne.

Bogen er struktureret som en traditionel markedsføringsplan. Det giver et naturligt flow, som letter forståelsen af indholdet. Bogen har fokus på det indlæringsmæssige og den konkrete brug af teorien i praksis.

Bogens forfattere er undervisere, forskere og praktikere, der alle har et skarpt blik for markedsføringspraksis for hvordan man i praksis kan arbejde med fagets teorier og modeller.

Markedsføring. Teori og praksis er til studerende på diplom-, akademi- og bacheloruddannelserne på de danske erhvervsakademier og handelshøjskoler. Bogen vil også være værdifuld for mange markedsførere og erhvervsledere.

Vejledende løsninger til alle bogens arbejdsspørgsmål kan rekvireres hos redaktionschef Henrik Schjerning - skriv til hs@samfundslitteratur.dk

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. edition (2020), 608 pages
    ISBN: 9788759328781
    Studiepris
    396,-
    Buy this product

Indholdsfortegnelse

Forord 9

Bogens indhold 11

A. INTRODUKTION
     1. Hvad er markedsføring? 18

B. SITUATIONSANALYSEN
     2. Makroomverdenen - makrofaktorerne 34
     3. Virksomhedens interne forudsætninger 52
     4. Marked, markedsstrukturer og branchers fordelagtighed 70
     5. Konkurrencesituationen 92
     6. Segmentering 110
     7. Købsadfærd på konsumentmarkedet 126
     8. Købsadfærd på producentmarkedet 160
     9. DATAINDSAMLING
     9.1. Markedsanalyse 182
     9.2. Big data 210
     9.3. Kilder til markedsinformation 226

C. FRA SITUATIONSANALYSEN TIL INDSATSOMRÅDER OG MARKEDSFØRINGSMÅL
     10. Situationsanalysen - strategiske faktorer, prioriteringer og handlemuligheder 236

D. MARKEDSFØRINGSSTRATEGIER
     11. Markedsføringsstrategier 250
     12. Valg af målgrupper 270
     13. Positionering og branding 278
     14. Hyppigt anvendte modeller i strategisk markedsføringsplanlægning 300
     15. Markedsinnovation, disruption og fornyelse 316

E. PLANLÆGNING AF MARKEDSFØRINGSAKTIVITETERNE - HANDLINGSPARAMETRENE
     16. Integreret markedsføring 330
     17. PRODUKT-, SERVICE- OG OPLEVELSESMARKEDSFØRING
     17.1. Produkt- og servicemarketing 346
     17.2. Markedsføring af oplevelser 364
     18. PRIS
     18.1. Traditionel prisfastsættelse 380
     18.2. Prispsykologi og værdimanipulation 388
     19. Distribution 402
     20. PROMOTION
     20.1. Reklame 420
     20.2. Marketing-PR 442
     20.3. Personligt salg 454
     20.4. Influencer-marketing 470
     21. DIGITAL MARKEDSFØRING
     21.1. Social selling - specielt på LinkedIn 482
     21.2. E-mailmarketing og marketing automation 492
     21.3. Sociale medier 508
     21.4. Websites 520
     21.5. Søgemaskinemarkedsføring 532
     21.6. Google Analytics 548

F. BUDGETTERING, KONTROL OG ORGANISERING AF MARKEDSFØRINGSINDSATSEN
     22. Budgettering, kontrol og organisering af markedsføringsindsatsen 556

G. INTERNATIONAL MARKEDSFØRING
     23. Markedsføring på udenlandske markeder 568
     24. Forhandling i et internationalt miljø 582

Om forfatterne 595

Vignetter 598

Indeks 600

Pensumeksemplar

Som underviser, har du mulighed for at anmode om et eksemplar af denne title

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Scherning på hs@samfundslitteratur.dk