Krisekommunikation er det første større værk på dansk om kriser, kriseledelse og krisekommunikation.
Bogen bygger på en multidimensionel tilgang og angriber feltet ud fra fem forskellige dimensioner:
- En sociologisk dimension (risikosamfundet eller risikocivilisationen)
- En definitorisk og typologisk dimension (Hvad er en krise? Hvilke typer af kriser findes der?)
- En ledelsesmæssige dimension (strategisk, proaktiv og proces-orienteret kriseledelse)
- En kommunikativ dimension (krisekommunikation i tekst og kontekst)
- En (inter)kulturel dimension (Hvilken indflydelse har kulturen på udøvelsen af kriseledelse og krisekommunikation?).
Omdrejningspunktet i bogen er en ny model for krisekommunikation kaldet den retoriske arena, der skal indfange den kompleksitet og dynamik, som kendetegner et kriseforløb, og de mange stemmer, som kommunikerer til, med, imod eller forbi hinanden under en krise.
Bogen henvender sig først og fremmest til mennesker, der studerer, underviser eller forsker i kriser, kriseledelse og krisekommunikation, men den kan også læses med stort udbytte af praktikere.
Krisekommunikation
- når virksomhedens image og omdømme er truet
En del af serien
Den Kommunikerende Organisation
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik