Kommunikation er grundlaget for enhver formidling, forståelse og sparring. Når vi vil noget med hinanden, er det nødvendigt at kommunikere. Denne 2. udgave giver en indføring i de processer og overvejelser, der er knyttet til selvstændigt og professionelt at løse skriftlige, verbale og digitale kommunikationsopgaver.
Bogen består af fire opdaterede dele. I første del møder læseren de grundlæggende teorier om kommunikation samt de paradigmer, kommunikation er blevet anskuet ud fra i de seneste årtier. Anden del fokuserer på den dialogbaserede kommunikation, og hvordan man kan komme fra konflikt til dialog. Tredje del tager fat på organisationers interne og eksterne kommunikation med særlig vægt på online kommunikation. Fjerde del rummer en masse øvelser, der kan bruges i undervisningen.
KOMMUNIKATION I PRAKSIS er især til studerende inden for de videregående erhvervsuddannelser. For at stoffet både skal være let at tilegne sig og praktisk orienteret, er der øvelser til hvert kapitel, og undervejs er der mange eksempler på kommunikation - vellykket såvel som mindre vellykket.
Forfatterne har mange års erfaring med kommunikation og med at undervise i emnet på de videregående erhvervsuddannelser.