Bogcover til Købehjernen
Kig i bogen

Købehjernen

En indføring i neuromarketing og forbrugeradfærd

Hvordan træffer forbrugere valg? Hvordan bliver vi mennesker påvirkede af brands? Hvorfor er det så svært at ændre sine vaner som forbruger? Og hvorfor kan en højere pris nogle gange gøre et produkt mere attraktivt?

Købehjernen. En indføring i neuromarketing og forbrugeradfærd viser, at svarene findes i hjernen. Bogen introducerer dig til den nyere videnskab neuromarketing, der ved at kombinere indsigter fra hjerneforskning og psykologi giver et værdifuldt afsæt til at forstå, måle og påvirke forbrugeres adfærd.

At arbejde med neuromarketing handler ikke kun om at forstå den viden, forskning er kommet frem til, men også om at kunne måle de processer, som foregår i forbrugeren ved købsbeslutninger. Derfor giver bogen dig også metoder og konkrete redskaber fra hjerneforskningen til at måle forbrugerens ubevidste beslutningsprocesser, og bogen viser også, hvordan du kan bruge denne viden til at udvikle forholdet til dine kunder.

Købehjernen er skrevet til alle, som ønsker at blive klogere på hjernens rolle i, hvorfor vi mennesker handler som vi gør, og hvordan det kan bruges til at forstå og påvirke forbrugeradfærd. Bogens kombination af forståelse og handling, teori og praksis henvender sig til både studerende, erhvervsdrivende og andre professionelle inden for en række områder såsom marketing, kommunikation og produktudvikling.

"Endelig har Thomas skrevet bogen om neuromarketing."
Morten Münster

"Bogen om kognitive blindgyder og emotionelle minefelter. Køb den – og bliv solgt!"
Imran Rashid

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. edition (2022), 219 pages
    ISBN: 9788759337127
    Academic Books
    290,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2022), 219 pages
    ISBN: 9788759342039
    Academic Books
    278,-
    Buy this product

Indholdsfortegnelse

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

FORORD 11

1. HJERNEREVOLUTIONEN 17

2. HVAD ER NEUROMARKETING? 33

3. NEUROMARKETINGS  VÆRKTØJSKASSE 51

4. DEN SANSELIGE HJERNE 77

5. KØBEHJERNEN I FIRE FASER 93

6. OPMÆRKSOMHED 107

7. EMOTIONER 131

8. ARBEJDSHUKOMMELSE 151

9. HUKOMMELSE 169

10. DEN BEVIDSTE KØBEHJERNE 189

11. DE SIDSTE ORD PÅ VEJEN 205

LITTERATURLISTE 211

Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik