Kig i bogen

Forstå din digitale kunde

Sådan skaber du loyale kunder med B2B-inbound

Hvordan imødekommer og fastholder man B2B-kunder i en tid, hvor forbrugeren har adgang til uendelige informationskilder og kan vælge og vrage mellem hundredvis af løsninger og produkter? Det kan du blive klogere på i denne bog, som indfører dig i strategierne bag B2B-inbound marketing og salg. Metodikken skaber autentisk dialog, langvarige kunderelationer og vil løfte både marketing og salg i din virksomhed til nye niveauer.

Bogen behandler alle aspekter af arbejdet med B2B-inbound, herunder:

  • Principperne bag metodikken
  • Den digitale kunderejse, automatisering og skalering
  • Hvordan du sætter content marketing i system
  • Udvikling og implementering af en inbound-vækststrategi
  • Hvordan du bygger bro mellem salg- og marketingafdelingen
  • Teori, koncepter og guides til de nødvendige processer for at lykkes med inbound.

Forstå din digitale kunde er skrevet til kommende og nuværende salgs- og marketingansvarlige i B2B-virksomheder. Forfatterne er erfarne specialister på området, og bogen er den første, som giver en sammenhængende behandling af B2B-inbound marketing og salg på dansk.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. edition (2024), 95 pages
    ISBN: 9788759343166
    Studiepris
    140,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2024), 95 pages
    ISBN: 9788759344804
    Buy this product

Indholdsfortegnelse

Forord 9

Indledning: Forstå din digitale kunde 11
Hvad er inbound? 13

1. Inbound marketing og salg – en ny digital grunddisciplin 15
Den moderne købsrejse 16
Købsrejsens fire faser 17
   Købsfase 1: Opmærksomhed 17
   Købsfase 2: Research 18
   Købsfase 3: Sammenligning 18
   Købsfase 4: Beslutning 19
Den nødvendige teknologi 20
Rapportér på, hvad der virker 21
Nøglen til succes 22

2. Principperne bag B2B-inbound marketing og salg 23
Ideel kundeprofil 25
Buyer-personaer 26
   Køberkategorier 27
   Guide til interviewteknik 28

3. Inbound-vækststrategi for B2B 35
Elementer i inbound-strategien 36
   1. Status quo 36
   2. Målgruppe og personaer 37
   3. Indholdsstrategi 37
   4. Kundeanskaffelse 38
   5. Lead-håndtering 39
   6. Inbound-salg 42
   7. Handleplan 43

4. Byg bro mellem marketing og salg 45
Service Level Agreement 47
   1. Kort resumé af aftalen 48
   2. Afdelingernes mål 48
   3. Krav 49
   4. Ansvarlige kontaktpersoner 49
   5. Konsekvenser, hvis målene ikke nås 49
   6. Betingelser for annullering af aftalen 50
  
Succeser skal fejres og problemer adresseres 50
Undgå de typiske faldgruber 50
   Byg bro mellem marketing og salg 50
  
En kulturændring tager tid 51
  
Rapportering 52
   Opbakning fra ledende kolleger 52
  
Inbound er en fælles mission 53

5. Content marketing 55
Stadier i B2B-inbound-kommunikation 56
Contentstrategiske fokusområder 57
   1. Brand: Udbred kendskab i markedet 59
   2. Audience: Opbyg et publikum 60
   3. Leads: Kvalificer publikummet 60
   4. Revenue: Giv salgsteamet flere værktøjer til at lukke salg 61
   5. Service: Fasthold kunderne 62
   6. Influence: Påvirk branchen 63
  
Opsamling: Fokuser din indsats 64
Sådan udvikler du en B2B-contentstrategi 64
Sådan bruges contenttaktikkerne i praksis 65

6. Håndtering af leads 67
Tiltrækning og konvertering af leads 68
Automatisering 71
Scoring af leads 72

7. Annoncering og organisk profilering 73
Demand capture vs. demand generation 73
95/5-reglen 75
Annonceringstaktikker: Demand capture 76
Annonceringstaktikker: Demand generation 77
Hvordan ved man, hvor man skal placere sine annoncer? 78
Retargeting 81
Test og budgettering 82

8. Rapportering og optimering 83
Forretningskritiske målsætninger 84
   Strategiske målsætninger vs. metrikker 84
Rapportering og dashboarding 85
   Modtagervenligt overblik 86

Hvad gør du herfra? 87

Case: Softwarevirksomheden EasyTranslate gik fra outbound til inbound og tredoblede antallet af leads 89
Hvem er EasyTranslate? 90
   1. Status quo: Hvordan kunne EasyTranslate reducere prisen per kunde? 90
   2. Målgruppe og personaer: Hvordan kunne EasyTranslate bedre nå deres kunder? 91
   3. Indholdsstrategi: Hvordan skulle EasyTranslate skabe relevant og engagerende indhold? 91
   4. Kundeanskaffelse: Hvordan kunne EasyTranslate skifte fra salgsdrevet til produktorienteret vækst? 92
   5. Lead-håndtering: Hvordan skulle EasyTranslate håndtere og fordele deres leads effektivt? 92
   6. Inbound-salg: Hvordan implementerede EasyTranslate en produktorienteret inbound-strategi? 93
   7. Rapportering: Hvordan kunne EasyTranslate følge med i kundens rejse og træffe datadrevne beslutninger? 93
   8. Handleplan og resultater: Integreret salg og marketing 94

Litteraturliste 95

 

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Scherning på hs@samfundslitteratur.dk