Forretningsidéen inviterer til nytænkning af iværksættelse og innovation med kreativ markedsforståelse som ledestjerne.
Mange forretningsinitiativer begynder med iværksætterens løsning - og ikke med kundernes problem. Det gør forretningsplaner derfor også - og det giver ofte dårlige resultater. Forretningsidéen bryder afgørende med denne produktorienterede logik.
Søren Hougaard byder på tankegange, teorier, modeller, analysemetoder og eksempler, der sætter forkus på, hvordan man kan skabe en forretningsmulighed ved at forstå et marked kreativt og kombinere forståelsen med iværksætterens eller virksomhedens kompetencer.
Iværksættelse er en kompleks og risikabel proces, sammenlignet med stort set alt andet i forretningslivet, og fortjener derfor sit eget teori- og metodeapparat.
Tankegange og systematikker med markedet i centrum øger chancen for, at ens forretningsidé bliver bæredygtig. Bogen er derfor relevant for alle, der arbejder med at sætte i værk.
Forretningsideen
- om iværksættelsens tidligste faser
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Fagredaktøren er Henrik SchjerningHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik