Forandrende ledelseskommunikation er en værktøjsbog, der hjælper lederen med at identificere sit kommunikative potentiale og synkronisere hensigt og budskab.
For at ændre måden vi kommunikerer på, må vi først erkende de billeder, vi tænker om kommunikationen i.
Det er formålet med bogen at sætte læseren i stand til at identificere sit eget og andres kommunikative metaforsprog for at ændre dette i en retning, som er bedre for situationen, personen eller organisationen.
Forandrende ledelseskommunikation
Anmeldelser
Indholdsfortegnelse
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
KAPITEL 1: Indledning ... 7
DEL 1 KOMMUNIKATIONENS HANDLEKRAFT
KAPITEL 2: Kommunikationens handlekraft ... 15
KAPITEL 3: Organisationens særkende ... 29
KAPITEL 4: Metaforer som kommunikationsværktøj ... 35
KAPITEL 5: Forandrende ledelseskommunikation ... 53
DEL 2 METAFORER I KONTEKST
KAPITEL 6: Organisationsmetaforer ... 63
KAPITEL 7: At kommunikere er at sende ... 69
KAPITEL 8: At kommunikere er at frembringe ... 85
KAPITEL 9: Kommunikation er en relation ... 101
KAPITEL 10: En ændret ledelseskommunikation ... 119
LITTERATURLISTE ... 125
INDEKS ... 129
Pensumeksemplar
Har du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Lone Fredensborg på ak@samfundslitteratur.dk