Vil du gerne vide mere om, hvordan flersprogethed kan være en resurse for elever? Og hvordan du som nuværende eller kommende lærer helt konkret kan inddrage flere sprog i læring?
I denne bog præsenterer forfatterne det internationale begreb translanguaging og giver en lang række eksempler på, hvordan du som lærer kan arbejde med elevers translanguaging i praksis og i forskellige fag. Eksemplerne er dels hentet fra folkeskolen, dels fra voksenundervisningen på sprogcentrene. I bogen gennemgår forfatterne desuden centrale teoretiske begreber, og der indgår refleksionsspørgsmål til både lærerteams og lærerstuderende.
Gennem bogen får du:
- Indsigt i translanguaging-begrebet set i et dansk perspektiv
- Værktøjer til at tilrettelægge tværsproglige forløb i mange fag
- Inspiration til konkrete aktiviteter og didaktiske greb til direkte brug i din daglige praksis
- Eksempler på translanguaging i praksis
- Redskaber til at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning inspireret af translanguaging
- Inspiration til at udvikle skolens, teamets og egen praksis gennem refleksionsspørgsmål og udviklingsaktiviteter