Employer branding er et af tidens mest brugte buzzwords blandt virksomhedsledere, kommunikationseksperter, HR-konsulenter og forskere. Men hvad dækker begrebet over? Og hvorfor er det nødvendigt for enhver virksomhed at forsøge at skabe sig et stærkt employer brand? Hvordan kommer man godt i gang og godt i mål? Og hvad kan man lære af danske virksomheder, som allerede arbejder professionelt med at profilere sig som arbejdsplads?
Det er nogle af de spørgsmål, som Employer branding som diciplin tager op til drøftelse.
Bogen bygger på de to forfatteres mangeårige erfaring med employer branding og kan både fungere som introduktion, arbejdsredskab og inspirationskatalog.
I bogens første del definerer og introducerer forfatterne employer branding som teoretisk felt og giver en grundig gennemgang af redskaberne i employer brandingværktøjskassen. På den måde bliver læseren guidet igennem hele employer brandingprocessen fra organisering, strategi og analyse over koncept- og kommunikationsudvikling til implementering, daglig drift og evaluering.
I bogens anden del gennemgår forfatterne fire cases fra dansk erhvervsliv og den offentlige sektor: Novo Nordisk, Danske Bank-koncernen, Energinet.dk og Vestas. Desuden giver forfatterne eksempler på, hvordan brancher og offentlige virksomheder kan profilere sig som arbejdsplads.
Afslutningsvis bringer bogen tre perspektiverende indlæg om employer branding med fokus på henholdsvis CSR, den offentlige sektor og ledelse fra nogle af landets førende forskere og rådgivere på området.
Employer branding som disciplin
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et digitalt pensumeksemplar af denne titel
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik