Effektive brugertest - trin for trin | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Effektive brugertest - trin for trin

Del af serien Metoder trin for trin

Direktøren klapper, ingeniørerne er tilfredse, og sælgerne vil bare have produktet ud over rampen. MEN kunderne vender tommelfingeren nedad, og produktet sælger ikke. Det er rigtig ærgerligt! Ikke mindst fordi, du kunne have undgået situation ved at inddrage brugerne i udviklingen af dit produkt.

Metoden hedder brugertest. Med en brugertest...

Læs mere

Direktøren klapper, ingeniørerne er tilfredse, og sælgerne vil bare have produktet ud over rampen. MEN kunderne vender tommelfingeren nedad, og produktet sælger ikke. Det er rigtig ærgerligt! Ikke mindst fordi, du kunne have undgået situation ved at inddrage brugerne i udviklingen af dit produkt.

Metoden hedder brugertest. Med en brugertest undersøger du, hvordan målgruppen oplever dit koncept, dit produkt eller din service. Testen giver dig viden til at skabe produkter, som målgruppen vil elske.

Denne bog guider dig igennem den proces, det er at lave en brugertest fra start til slut.

Bogen er beregnet til at blive brugt af dig, der også har travlt med alt mulig andet, og derfor er den kortfattet og går lige til sagen. Den trinvise tilgang til brugertest-metoden og de mange eksempler, forklaringer og illustrationer hjælper dig godt i gang.

Du kan læse bogen i dag og gå i gang med at forberede din første brugertest i morgen.


Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2021), 
93 sider
Vejl. Pris
125,-
ISBN 9788759336991
E-bog (VitalSource)
1. udgave (2021), 
93 sider
Vejl. Pris
112,-
ISBN 9788759339534

Yderligere information

1. En brugsbog til dig, som vil lave brugertest 8

2. Hvad er brugertest, og hvorfor skal du lave dem? 12

3. Brugertest i fem faser 18

4. Hvem skal være med? 22

5. Fase 1: Fokus og testguide 28
Case: sundhed.dk - En testguide til to målgrupper 36

6. Fase 2: Rekruttering 40
Case: Finurligheder - Rekruttering til test af kreative temakasser 48

7. Fase 3: Gennemførelse og dokumentation 54
Case: Grundfos - Test af en ny supportportal 62

8. Fase 4: Analyse 66
Case: VIA University College - Analyse af brug af online uddannelseskatalog 74

9. Fase 5: Afrapportering 80
Case: Varde Kommune - Jobcentret droppede den klassiske rapport 86

10. Forslag til videre læsning 92


Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.