Content section
Digitale metoder
At skabe, analysere og dele data
Køb bogen
Yderligere information
Indhold
Digitale metoder: hvorfor, hvad, hvordan
Kirsten Drotner og Sara Mosberg Iversen
1 Metoder til indsamling af internetmateriale og deres effekt på senere analyser med Facebook som eksempel
Ditte Laursen, Kjetil Sandvik og Niels Brügger
2 Datagenerering med API fra sociale netværksplatforme
Vitus Vestergaard
3 Digitale arkiver som medskabere i ny historieskrivning
Helle Strandgaard Jensen
4 Mellem algoritmisk automatisering og faglig intuition: semantisk netværksanalyse og participatorisk
datadesign
Anders Koed Madsen
5 Same, same but different: udfordringer og muligheder ved at undersøge og sammenligne Facebook og Twitter
Jakob Linaa Jensen
6 Google Analytics: et analyseværktøj i strategisk, digital kommunikationsplanlægning
Christian Kobbernagel
7 Med NVivo som analysepartner
Sara Mosberg Iversen
8 Multimodal transskription og analyse af brugergenereret indhold
Anders Stig Christensen
9 Sensitivt digitalt medieindhold: at undersøge fostre på Facebook
Anette Grønning
10 Akademisk video: forskeren som formidler, historiefortæller eller dialogist
Lisbeth Frølunde
11 Digitale designprocesser i digital formidling
Sigurd Trolle Gronemann
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
AnmodHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.