Det digitale nærvær

- viden og design i nye medier

Det digitale nærvær handler om computer-medieret kommunikation (CMC) - via intranet, internet, allesteds-nærværende computing mm., der er grundlaget for det informations- og videnssamfund, der for alvor begynder at tage form i disse år.

Computer-medieret kommunikation har forandret den måde, vi udsender og søger information, kommunikerer med hinanden både privat og i organisationer, samarbejder, underviser og tilegner os viden.

Det digitale nærvær går tæt på tre udvalgte områder inden for den computer-medierede kommunikation:

  • Videndeling i formelle og uformelle organisationer
  • Netbaseret samarbejde og læring
  • Design af produkter til computermedieret kommunikation.

Bogen består af tretten artikler skrevet af danske og udenlandske forskere. Forfatterne giver et billede af en række helt aktuelle problemfelter og forskningsområder inden for CMC.

Bogen henvender sig især til studerende som arbejder med it, medier og kommunikation, men den er relevant for alle, som interesserer sig for nye medier.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. edition (2004), 272 pages
    ISBN: 9788778672674
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2004), 272 pages
    ISBN: 9788778679901
    Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et digitalt pensumeksemplar af denne titel

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk