Kig i bogen

Børns opvækst med medier og forbrug

Børns opvækst med medier og forbrug er en rejse rundt om danske børns forbrug, interesser, aktiviteter og mobil- og medievaner. Betweenagers og teenagers er begge vigtige forbrugergrupper, som i stigende grad benyttes som målgrupper i markedsføringsøjemed.

Bogen er unik, idet store dele af bogen er baseret på data, der hidtil ikke har været tilgængelige andetsteds.

Det historiske perspektiv gør det muligt at følge de danske børn og unges udvikling på en række områder, der på hver sin karakteristiske måde bidrager til socialiseringsprocessen.

Bogens materiale stammer primært fra Gallups Børne Index 2003 til 2007. Disse relateres ligeledes til data fra 2000 samt bogen Børns opvækst som forbrugere (Samfundslitteratur), som denne bog kan ses som en 2. udgave af.

Køb bogen

  • Bog (Hæfte)
    1. edition (2009), 167 pages
    ISBN: 9788759314081
    Studiepris
    234,-
    Buy this product

Anmeldelser

Medier

"Her er der informative kapitler om børn og mobiltelefoner, om børns almene medieforbrug, om børnenes træning i at blive voksne mærkevareforbrugere og om børns rådighedsbeløb."

Gunnar Green i Folkeskolen, april 2010

 

"[Bogen] vil uden tvivl blive brugt i forskning fremover. Om ikke andet, så for det store datagrundlag. Såfremt man arbejder med børn og unge, og er lidt statistikfascineret, vil jeg anbefale bogen."

John Holmgaard Ulletved Knudsen Larsen i Bibliotekspressen 3, 2010

Pensumeksemplar

Som underviser, har du mulighed for at anmode om et eksemplar af denne title

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Fagredaktøren er Henrik Scherning