Børnelitteratur mellem kunst og pædagogik

Børnelitteratur mellem kunst og pædagogik beskæftiger sig med børnelitteraturens egenart. Børnelitteraturen beskrives som en del af det skrevne sprogs og litteraturens historie. Der gøres rede for den omfattende forskning i, hvad der karakteriserer børnelitteratur, lige fra 1960´ernes adaptationsforskning til den nyeste forskning, som ser på forholdet mellem forfatter og værk og mellem værk og læser.

Den stadigt tilbagevendende diskussion om børnelitteraturen som kunst og pædagogik tages op og sættes ind i en samfundsmæssig, pædagogisk og æstetisk sammenhæng. Konklusionen er, at nok er kunst og pædagogik ikke det samme, men de er heller ikke hinandens modsætning.

Denne 2. udgave er suppleret med en artikel om "Den fortællende læser", der uddyber bogens tanker om børnelitteraturens egenart med særligt henblik på læserens konstruktion af teksten.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. edition (2004), 176 pages
    ISBN: 9788778672681
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2004), 176 pages
    ISBN: 9788778679482
    Studiepris
    136,-
    Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et digitalt pensumeksemplar af denne titel

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk