Stadig flere virksomheder betragter corporate communication som en afgørende dimension af deres ledelsespraksis. Men hvor kommer begrebet fra, hvilke aktiviteter rummer det, og hvad indebærer det for de virksomheder, der bekender sig til en sådan kommunikationsmåde?
Corporate communication bygger på forestillingen om, at virksomheden kan kommunikere som en samlet enhed - at den kan tale med én stemme.
I denne bog spørger forfatterne, hvad en sådan disciplinering gør ved organisationen, dens smidighed og dens forhold til medarbejderne? Med afsæt i en kropsmetaforik analyseres corporate communication både forfra og bagfra. I modsætning til andre bøger om emnet tager denne bog ikke for givet, at der nødvendigvis skal være sammenhæng i alt det, som virksomheden siger og gør.
Over for denne konventionelle antagelse viser forfatterne, at kommunikationen altid rummer brudflader - mellem front stage og back stage, mellem forskellige afdelinger, professioner og situationer, og mellem det, der hidtil er blevet sagt, og det, man gerne vil sige fremover. Det er ofte i disse brudflader, at dynamikken opstår.
Bogen er rigt illustreret med kunstværker, som giver kropsmetaforen et visuelt med- og modspil.
Bagom Corporate Communication
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Birgit Vrå på bv@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik