Bogcover til Håndbog i strategisk public relations
Sneak peek

Håndbog i strategisk public relations

Part of the series Den Kommunikerende Organisation

Effektive public relations er en nødvendig forudsætning når virksomheder, organisationer og myndigheder skal navigere i et ofte komplekst og konfliktfyldt krydsfelt af både modstridende og sammenfaldende interesser blandt deres stakeholdere.

PR-branchens overdøvende succes skyldes i høj grad, at der er tale om en hyper-pragmatisk profession. Der er næsten ingen grænser for, hvilke midler - iblandt også de mindre fine - som kan komme i spil i dette krydsfelt.

På samme måde er public relations som teoretisk disciplin præget af evnen til at indoptage input fra konkurrerende discipliner.

PR-fagets multidisciplinære tilgang er i høj grad afspejlet i denne håndbog, hvor førende forskere og praktikere går i dybden med forskellige aspekter af public relations.

Håndbog i strategisk public relations behandler bl.a. stakeholder management, corporate social responsibility og corporate communication. Det er alle discipliner, som har det strategiske arbejde med virksomheders legitimitet og omdømme som omdrejningspunkt.

Desuden giver den overblik over specialdiscipliner som issues management, krisekommunikation, public affairs og investor relations, der fokuserer på enkelte stakeholdere eller særlige problemstillinger.

I tilknytning til Håndbog i strategisk public relations er der udgivet en casesamling.


Buy the book

  • Bog (Hardcover m. smudsomslag)
    1. edition (2009), 430 pages
    ISBN: 9788759313138
    Studyprice
    399,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2009), 430 pages
    ISBN: 9788759326756
    Studyprice
    341,-
    Buy this product

Reviews

Press

"Jeg kan klart anbefale bogen, som på fyndig vis inderholder et flot overblik over de fleste væsentlige discipliner inden for PR, opridser teoretiske hovedstrømninger og ståsteder - og der spidsformuleres også et par dilemmaer."

Johannes P. Bøggild på Kommunikationsforening, 18. marts 2010

Table of contents

  1. Introduktion til public relations ... 17
  2. Corporate communication   mellem styring og fleksibilitet ... 47
  3. Et stakeholderperspektiv på corporate communication, værdiskabelse og tillid ...67
  4. Corporate Social Responsibility. Strategier for kommunikation af social ansvarlighed ... 87
  5. Internettet som nyt vilkår for virksomhedernes PR ... 107
  6. Planlægning og evaluering af kommunikation ... 137
  7. Employer branding. På opdagelse i en ny branding-disciplin ... 157
  8. Investor relations. Kommunikation med strategien som udgangspunkt ... 179
  9. Pressehåndtering ... 197
  10. Spin ... 221
  11. Public affairs og den politiske virksomhed ... 243
  12. Issues management ... 277
  13. Krisekommunikation ... 303
  14. Globalisering og fremtiden for PR-faget ... 333

 

 

Purchase for Buy this product

Book sample

As a teacher, you have the option to request a copy of this title

Free reading sample

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik