TV 2 på skærmen | Samfundslitteratur

Search form

Content section

TV 2 på skærmen

- analyser af TV 2 s programvirksomhed

Hanne Bruun (red.), Kirsten Frandsen (red.) and Henrik Søndergaard (red.)

TV 2 er den mest populære tv-kanal i Danmark, og den har spillet en vigtig rolle i de betydelige forandringer, dansk fjernsyn i de senere år har gennemgået.

Det er derfor ikke så underligt, at TV 2 har været et næsten fast tema i mediedebatten og i diskussionen af dansk mediepolitik.

Men hvad karakteriserer TV 2's programvirksomhed? Hvordan har...

Read more

TV 2 er den mest populære tv-kanal i Danmark, og den har spillet en vigtig rolle i de betydelige forandringer, dansk fjernsyn i de senere år har gennemgået.

Det er derfor ikke så underligt, at TV 2 har været et næsten fast tema i mediedebatten og i diskussionen af dansk mediepolitik.

Men hvad karakteriserer TV 2's programvirksomhed? Hvordan har TV 2 udviklet sig? Og hvad er baggrunden for TV 2's popularitet?

Det er nogle af de spørgsmål, denne antologi forsøger at besvare med udgangspunkt i TV 2's særegne status som på én gang public service-institution og reklamefinansieret virksomhed.

Antologien rummer også analyser af programvirksomheden inden for nogle af de vigtigste genrer: nyheder, sport, talkshows, dokumentarprogrammer, fiktion og regionale udsendelser.

Publisher: Samfundslitteratur
Language: Dansk
Illustrated: Yes
Read less

Sidebar section

Pensumeksemplarer ikke til rådighed

Det er ikke muligt at anmode om pensumeksemplarer af denne titel.

Læs mere om vores betingelser

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.