Content section
Legitimitet under forandring
- virksomheden i samfundet
Buy the book
Aditional information
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
Introduktion: Legitimitet under forandring ... 9
1. Samfundstræk og hverdagspraksis ... 27
et sociologisk perspektiv på ændringer i legitimerende paradigmer
2. Legitimitet i netværkssamfundet ... 61
et politologisk perspektiv på virksomheders deltagelse i styringsnetværk
3. Refleksiv ret og virksomheders samfundsansvar ... 89
et retssociologisk perspektiv på legitimitet gennem involvering i regelproduktion og selvregulering
4. Offentlighed som repræsentation af betydningssystemer ... 113
5. Synlighed og legitimitet ... 137
et medieteoretisk perspektiv på mediernes rolle i det offentlige spil om virksomheders legitimitet
6. Virksomheden som samfundsborger ... 155
et filosofisk perspektiv på legitimering igennem Corporate Citizenship
7. Fra ansvarsfri til globalt ansvarlig ... 179
et sociologisk perspektiv på virksomheden i samfundet
8. Legitimitetsstrategier i forandring ... 205
- En analyse af CSR-kommunikation
9. Legitimeringsargumenter ... 235
et lingvistisk perspektiv på virksomheders balancering mellem markedets og samfundets horisonter
10. Intern legitimitet i virksomheder ... 249
et kommunikationsanalytisk perspektiv på virksomhedens interne
forståelse af legitimitet
11. Legitimerende praksisformer ... 273
et sociologisk perspektiv på praksisformers funktion, strategi og begrundelse
Forfattere 313
Indeks 315
Lignende udgivelser
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
Request free copyHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.