Grafisk design i et følelsesperspektiv | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Grafisk design i et følelsesperspektiv

61 visuelle greb og deres effekt

Del af serien VISUEL IDENTITET

Visuelle udtryk skaber forskellige følelsesreaktioner. Derfor er det som grafisk designer afgørende at have forståelse for, hvordan form bliver til følelse hos modtageren af et visuelt koncept.

Grafisk design i et følelsesperspektiv er både en teoretisk indføring i, hvordan vi som mennesker forstår og fortolker visuelle stimuli, og en...

Læs mere

Visuelle udtryk skaber forskellige følelsesreaktioner. Derfor er det som grafisk designer afgørende at have forståelse for, hvordan form bliver til følelse hos modtageren af et visuelt koncept.

Grafisk design i et følelsesperspektiv er både en teoretisk indføring i, hvordan vi som mennesker forstår og fortolker visuelle stimuli, og en præsentation af praksisorienterede redskaber, der hjælper grafikere med at udvikle de mest velegnede designkoncepter for deres kunder. Med denne nye tilgang til grafisk design får man mulighed for at italesætte den værdi, visuelle koncepter kan tilføre et brand ved hjælp af analyseredskaberne Følelseshjulet og Kataloget over visuelle greb, der kan bruges til at kortlægge et brands følelsesprofil og finde dens visuelle modparter./span>

Bogen henvender sig til såvel praktiserende grafikere som til studerende, der er interesserede i at skærpe kommunikationen om visuel identitet og blive mere bevidste om, hvordan de i deres arbejde oversætter ord til visuelle symboler, figurer og former.

Forlag: Ajour
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2022), 
156 sider
Vejl. Pris
250,-
ISBN 9788775720163

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.