#FV19 | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

#FV19

Politisk kommunikation på digitale medier

Folketingsvalget 2019 efterlod ingen tvivl: Den politiske kommunikation er for alvor blevet digital - og den digitale kommunikation er blevet politisk. #FV19. Politisk kommunikation på digitale medier viser, hvordan den digitale valgkamp udfoldede sig i praksis. Og den sætter praksis i kontekst og teoretiske rammer.

Bogen går både i bredden og i...

Læs mere

Folketingsvalget 2019 efterlod ingen tvivl: Den politiske kommunikation er for alvor blevet digital - og den digitale kommunikation er blevet politisk. #FV19. Politisk kommunikation på digitale medier viser, hvordan den digitale valgkamp udfoldede sig i praksis. Og den sætter praksis i kontekst og teoretiske rammer.

Bogen går både i bredden og i dybden med den digitale politiske kommunikation under folketingsvalget. Den forklarer generelle kommunikative tendenser såvel som konkrete begivenheder og skaber analytiske koblinger imellem dem.

I hvert kapitel behandles et emne med en unik kombination af empiri fra valgkampen, der belyses via metodiske greb, og teoretiske perspektiver hentet fra krydsfeltet mellem digital og politisk kommunikation. Hvert kapitel giver indsigt i et særligt aspekt af FV19, men samlet set rækker bogen ud over den specifikke empiriske kontekst.

#FV19 tilbyder indsigter, forklaringer og værktøjer med relevans for studerende, kommunikatører, forskere og politikere med interesse i både de aktuelle tendenser og de grundlæggende vilkår for politisk kommunikation på digitale medier.

Med forord af Benjamin Elberth.

Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2020), 
286 sider
Vejl. Pris
300,-
ISBN 9788759336250
E-bog (E-pdf)
1. udgave (2020), 
286 sider
Vejl. Pris
240,-
ISBN 9788759338353

Yderligere information

Forord · 7

Bidragsydere · 11

INDLEDNING
1. Politisk kommunikation på digitale medier: En introduktion · 17
Ib T. Gulbrandsen og Sine N. Just

DEL I · CIRKULERING
2. Internettet er blevet det normale: Borgernes digitale deltagelse i folketingsvalget 2019 · 49
Jakob Linaa Jensen

3. En ny dagsorden? Valgkampen 2019 i nyhedsmedierne · 69
Mark Blach-Ørsten, Mads Kæmsgaard Eberholst, Jannie Møller Hartley og Morten Tuomainen Steensberg

DEL II · INTENSIVERING
4. Medialisering og partiledernes kommunikation på Facebook i løbet af FV19 · 89
Sander Andreas Schwartz

5. Partiernes valgvideoer under luppen · 109
Kate Kartveit

6. FV19 som klimamomentum? Politiske aktørers brug af Twitter · 135
Julie Uldam og Tina Askanius

7. Instagram og folketingsvalg: Lars Løkke Rasmussens visuelle personliggørelse · 163
Lisbeth Thorlacius

DEL III · POLARISERING
8. Fake eller partisk? Hyperpartiske onlinemedier i den danske valgkamp 2019 · 203
Eva Mayerhöffer og Sander Andreas Schwartz

9. Populisme i valgkampen: Tre partiers forsøg på at anråbe 'folket' via Facebook · 227
Emil Husted

10. Tab og spin med samme sind: Framing og re-framing af valgnederlag · 255
Sanne Vergod Knudsen

Efterord · 283

Indeks · 285

Sidebar section

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.