Debat om lærerfaglighed, inklusion og differentiering | Samfundslitteratur

Søgefelt

left side

Debat om lærerfaglighed, inklusion og differentiering

Professionshøjskolen UCC og forlaget Samfundslitteratur inviterer til boglancering og debat om folkeskolen.
 
 
Differentiering af undervisningen og inklusion af børn med særlige udfordringer har været på den skolepolitiske dagsorden i flere årtier, men alligevel har selv de mest kompetente lærere, der lever op til tidens idealer, svært ved at løfte opgaven.
 
I bogen Lærerfaglighed, inklusion og differentiering formidler Lotte Hedegaard-Sørensen og Sine Penthin Grumløse, hvordan in- og eksklusionsprocesser i undervisningens praksis relaterer sig til den aktuelle skolepolitiske situation i Danmark. Bogen kommer med nogle bud fra praksis på, hvor barriererne for inklusion og differentiering ligger og en væsentlig konklusion er, at aktuelle udfordringer ikke kan løses af skolens lærere alene. Åbningerne til en inkluderende og differentieret undervisning ligger i ændrede organisatoriske rammer, derstøtter flerfagligt samarbejde mellem lærere og andre faggrupper.
 
På baggrund af et oplæg fra forfatterne vil forskellige aktører i skolefeltet kommentere bogen og vi vil sammen diskutere, hvad der skal til for at alle børn trives og lærer i den danske folkeskole.
 
Deltagere er blandt andre: Dorte Lange, næstformand i Danmarks Lærerforening, Tove Hvid Persson, dekan Professionshøjskolen UCC, Anne Morin, forsker ved Århus Universitet.
 
 
Tid: 15/4 – 2016 Klokken 13-15
Sted: Frøbel, lokale U12, Pasteursvej 49, 1799 København V
 
Vi byder naturligvis også på et lille glas.
 
Vel mødt alle I der har jeres daglige gang i skolen, vil noget med skolen og ved noget om skolen.
 

Ja tak til nyhedsmails fra Samfundslitteratur

right side

Er du underviser ?

Få fagligt nyt direkte i din indbakke!
Læs om vores nyhedsbreve