Medieproduktion | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Medieproduktion

Kommunikation med levende billeder

Jørgen Riber Christensen, Thomas Mosebo Simonsen og Ole Ertløv Hansen

Medieproduktion. Kommunikation med levende billeder er en grundbog til produktionen af audiovisuelle medier. Bogen fokuserer på de korte forma­ter, der hyppigt ligger til grund for undervisningen og samtidigt er de mest udbredte for kommunikation med levende billeder på sociale medieplatforme.

Bogen behandler hele processen fra idé over produktion...

Læs mere

Medieproduktion. Kommunikation med levende billeder er en grundbog til produktionen af audiovisuelle medier. Bogen fokuserer på de korte forma­ter, der hyppigt ligger til grund for undervisningen og samtidigt er de mest udbredte for kommunikation med levende billeder på sociale medieplatforme.

Bogen behandler hele processen fra idé over produktion til distribution, og den har det dobbelte sigte, at den ud over at dygtiggøre de medieproducerende studerende også efterfølgende kvalificerer til faglig refleksion over produktionerne.

Målgruppen er studerende og undervisere på de videregående uddannelser.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2017), 
228 sider
Vejl. Pris
275,-
ISBN 9788759329696

Anmeldelser

Underviser

"Det er en super fin bog! Som tidligere foto/video-journalist igennem 25 år tænker jeg, at bogen er noget af det bedste jeg har set som intro til at arbejde med medieproduktion. Jeg underviser jævnligt i faget Iværksætteri i praksis og her vil bogen helt sikkert være super anvendelig, når der skal undervises
i produktion af små video´er mm."

... Læs mere
Underviser

"Det er en super fin bog! Som tidligere foto/video-journalist igennem 25 år tænker jeg, at bogen er noget af det bedste jeg har set som intro til at arbejde med medieproduktion. Jeg underviser jævnligt i faget Iværksætteri i praksis og her vil bogen helt sikkert være super anvendelig, når der skal undervises
i produktion af små video´er mm."

Geert Mørk, Underviser, Erhvervsakademi Lillebælt

Skjul beskrivelse

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Indhold

Indledning 9

1 Designproces og manuskript 11

2 Dramaturgi og fortælling 33

3 Intertekstualitet 51

4 De filmiske virkemidler 61

5 Genrer 119

6 Dokumentarfilm 141

7 Reklamer og reklameproduktion 149

8 Kortfilm 173

9 Produktion og distribution 177

10 Audiovisuel produktion og sociale medieplatforme 195

Referencer 207

Illustrationer 219

Indeks 221


Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.