Virksomhedsledelse | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Virksomhedsledelse

- positioner, teorier og strategier

Poul Bitsch Olsen (red.), Jacob Dahl Rendtorff (red.) og Lars Fuglsang (red.)

Ledelse foregår i dag i et spændingsfelt mellem mange forskellige problemforståelser, faglige specialer og praktiske udfordringer.

Virksomhedsledelse behandler en række af de mest centrale problemer, som ledelse skal medvirke til at løse.

Med nyere erhvervsøkonomiske teorier og teorier om ledelse tegner bogen således et billede af de teorier,...

Læs mere

Ledelse foregår i dag i et spændingsfelt mellem mange forskellige problemforståelser, faglige specialer og praktiske udfordringer.

Virksomhedsledelse behandler en række af de mest centrale problemer, som ledelse skal medvirke til at løse.

Med nyere erhvervsøkonomiske teorier og teorier om ledelse tegner bogen således et billede af de teorier, positioner og strategier, der præger ledelsespraksis i dag.

Det pluralistiske og problemorienterede perspektiv er gennemgående i denne bog, hvor forfatterne blandt andet behandler:

- Finansiel ledelse
- Ledelse af informationsteknologi
- Projektledelse
- Værdibaseret ledelse
- Ledelse i social praksis
- Ledelseskommunikation
- Arbejdspsykologi
- Ledelse som leadership
- Ledelse af innovation og kreativitet
- Virksomheders legitimitet
- Markedsorienteret ledelse.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2010), 
265 sider
Vejl. Pris
69,-
ISBN 9788759313664
E-bog (LIX)
1. udgave (2010), 
265 sider
Vejl. Pris
279,-
ISBN 9788759325483

Yderligere information

Indledning: Ledelsesproblemstillinger i en pluralistisk sammenhæng ... 9

1. Finansiel ledelse ... 32

2. Ledelse af informationsteknologi udfordringer og strategier ... 57

3. Projektledelse om at håndtere usikkerhed ... 74

4. Værdibaseret ledelse ... 92

5. Ledelse i praksis ... 110

6. Ledelse som kommunikation konvergens mellem to teoriområder? ... 130

7. Ledelse og arbejdslivets psykologi ... 153

8. Ledelse som Leadership hen imod en teori om organisatorisk integritet ... 178

9. Innovation, kreativitet og ledelse mod en situeret forståelse af innovation og innovationsledelse ... 194

10. Legitimitet og offentlighed reflekterende ledelse ... 215

11. Markedsorienteret ledelse udgangspunkter og udviklingslinjer ... 237

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.