Virksomhedens politisering | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Virksomhedens politisering

Virksomhedens politisering er en af de væsentligste udfordringer for vores samfund.

Virksomheder er ikke kun markedsaktører, men i stigende grad deltagere i udformningen af regulering; ansvarlige for vores fælles fremtid og fanget i meningskampe om, hvad det overhovedet vil sige at være virksomhed.

Virksomheder bliver ansvarlige for integration af...

Læs mere

Virksomhedens politisering er en af de væsentligste udfordringer for vores samfund.

Virksomheder er ikke kun markedsaktører, men i stigende grad deltagere i udformningen af regulering; ansvarlige for vores fælles fremtid og fanget i meningskampe om, hvad det overhovedet vil sige at være virksomhed.

Virksomheder bliver ansvarlige for integration af nydanskere på arbejdsmarkedet, de bliver nødt til at tage ansvar for miljø, at være socialt og samfundsøkonomisk ansvarlige osv.

Eksemplerne er mange, og i denne bog beskrives en række af dem.

Disse problemstillinger analyseres igennem en række cases og teoretiske analyser.

Virksomhedens politisering diskuteres både i analyser, der fokuserer på enkeltvirksomheder og deres (mikro-) forhandlinger, i analyser der ser på udviklingen i policyfelter, og i analyser der ser på samfundsudviklingen mere generelt i løbet af de seneste to hundrede år.



Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2004), 
262 sider
Vejl. Pris
328,-
ISBN 9788759310038

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.