NB: For en mere udførlig indholdsfortegelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
Forord · 13
Hanne Leth Andersen
Indledning: Temaer, tendenser og perspektiver i universitetspædagogiske praksisser · 15
Lotte Rienecker og Peter Stray Jørgensen
Del 1: Åbninger af undervisningsrum · 29
Samarbejde med eksterne partnere om studenterprojekter · 31
Mie Femø Nielsen
Virkelighedsnære opgaver om refleksiv aktionsundervisning (RAU) · 57
Karen Lisa Salamon
Transdisciplinært samarbejde omkring designundervisning · 85
Louise Fabian
At åbne de lukkede undervisningsrum: Innovationspædagogik/ entreprenørskabsundervisning · 101
Claus Bøttcher Jørgensen og Carsten Nico Hjortsø
International undervisning · 121
Hanne Tange
Del 2: It-medier i undervisningspraksisser · 135
Fra LAT (lærerarbejdstimer) til SAT (studenterarbejdstimer): Onlinekurser i et universitetspædagogisk perspektiv · 137
Thyra Uth Thomsen og Annemette Kjærgaard
My Flipped Classroom · 157
Jan H. Jensen
Sådan konstruerer man et Massive Open Online Course (MOOC) på Coursera · 177
Anders Gorm Pedersen
Quizzer i undervisningen · 195
Peter Johan Yding Brunbech
Del 3: Fokus på studerende og vejledningspraksisser · 215
Når forberedelse bliver til ejerskab: Studiet foregår mellem undervisningstimerne · 217
Lone Koefoed Hansen
Talentudvikling principper og praksisser · 241
Mette Krogh Christensen og Ole Lund
Ph.d.-vejledning er mere end faglig vejledning · 257
Erik Parner og Gitte Wichmann-Hansen
Del 4:Udviklings- og vidensdelingspraksisser · 281
Kursusudvikling gennem systematisk evaluering · 283
Thomas Bolander
Udvikling af eksamensformer · 301
Rie Troelsen og Nina Bonderup Dohn
Den pædagogiske reform af Københavns Universitets juridiske bacheloruddannelse · 317
Pernille Rattleff
Hvorfor skulle jeg dog skrive om undervisning? · 335
Anker Helms Jørgensen og Lotte Rienecker
Forfatterprofiler · 353
Stikord · 361