Relationsstrategi | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Relationsstrategi

- ledelse og udvikling af eksterne netværk og relationer

Et nyt relationsparadigme er ved at vinde frem: Det involverende relationsparadigme. Nye teknologier, forretningsmodeller og kommunikationsformer forandrer den måde, virksomheder skaber og udvikler relationer på - relationer som i dag skal være kendetegnet ved innovation, co-creation og brugerinvolvering.

Lars Sandstrøm beskriver strategiske...

Læs mere

Et nyt relationsparadigme er ved at vinde frem: Det involverende relationsparadigme. Nye teknologier, forretningsmodeller og kommunikationsformer forandrer den måde, virksomheder skaber og udvikler relationer på - relationer som i dag skal være kendetegnet ved innovation, co-creation og brugerinvolvering.

Lars Sandstrøm beskriver strategiske modeller og værktøjer til at forstå, udvikle og lede relationer og netværk i en virkelighed, hvor den traditionelle markedsføring og corporate branding er på retur.

Virksomhederne mangler værktøjer til at navigere blandt de nye krav, som interessenter stiller i relationsøkonomien. Ledere og medarbejdere oplever, at de deltager i både formelle og uformelle netværk uden en veldefineret strategi for, hvordan både virksomheden og dens interessenter kan få værdi af at dele viden, at samarbejde og at kommunikere.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2012), 
209 sider
Vejl. Pris
260,-
ISBN 9788759316931
E-bog (VitalSource Bookshelf)
1. udgave (2012), 
209 sider
Vejl. Pris
207,-
ISBN 9788759324233

Anmeldelser

Medier

"Bogen har en god balance mellem klassiske overvejelser om menneskelige relationer og de relationer, der skabes gennem sociale medier."

... Læs mere
Medier

"Bogen har en god balance mellem klassiske overvejelser om menneskelige relationer og de relationer, der skabes gennem sociale medier."

James Høpner, udviklingschef i Djøf

 

"Sandstrøm kommer bredt omkring temaet relationer og belyser det både gennem teoretiske overvejelser samt modeller og metoder, der kan anvendes i praksis...(...)... På denne måde kommer Sandstrøm sikkert og succesfuldt med sit bud på, hvordan virksomheder kan håndtere et marked, der ikke længere er domineret af den traditionelle markedsføring og corporate branding."

Specialestuderende Julie Skjold Hansen, Roskilde Universitet i Dansk Kommunikationsforening, 5.februar 2013 

Skjul beskrivelse

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

INTRODUKTION

Relationsøkonomiens tidsalder    9

KAPITEL 1

Et nyt relationsparadigme    19

KAPITEL 2

Kor tlægning af relationer    45

KAPITEL 3

Virksomheders relationsstrategi     67

KAPITEL 4

Netværk og involvering   95

KAPITEL 5

Brugerinvolverende innovation     121

KAPITEL 6

Sociale medier i relationsøkonomien     137

KAPITEL 7

Relationsstrategi og branding     157

KAPITEL 8

Implementering og forankring af strategien      177

KAPITEL 9

Nye spilleregler for relationsudvikling      195

Litteratur      203

Indeks      207

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.