Mål dine resultater | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Mål dine resultater

- analyse, evaluering, måling af kommunikation

Mål dine resultater giver læseren konkret viden om og metoder til at dokumentere effekten og værdien af strategisk kommunikation.

Bogen består af tre dele.
Første del giver læseren indsigt og konkret vejledning i at adskille kommunikationsmål fra forretningsmål, hvilket gør det muligt at måle sammenhæng mellem årsag og virkning.

Anden del...

Læs mere

Mål dine resultater giver læseren konkret viden om og metoder til at dokumentere effekten og værdien af strategisk kommunikation.

Bogen består af tre dele.
Første del giver læseren indsigt og konkret vejledning i at adskille kommunikationsmål fra forretningsmål, hvilket gør det muligt at måle sammenhæng mellem årsag og virkning.

Anden del gennemgår en række undersøgelsesmetoder og evalueringsmodeller. Centralt står en gennemgang af, hvordan man laver et undersøgelsesdesign, som øger bevidstheden om målenes strategiske relevans, hvad man ønsker at få viden om og hvilke metoder man skal bruge.

I tredje del får læseren en kort introduktion til de vigtigste af ledelsens styringsværktøjer og et klart billede af, hvordan kommunikationsafdelingerne kan indarbejde måling af kommunikation og eget strategiske arbejde i organisationens overordnede styring.

Mål dine resultater henvender sig til kommunikationsstuderende og praktikere, der skal dokumentere effekten og værdien af strategisk kommunikation.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2011), 
230 sider
Vejl. Pris
365,-
ISBN 9788759312483
E-bog (VitalSource Bookshelf)
1. udgave (2011), 
230 sider
Vejl. Pris
286,-
ISBN 9788759325407

Yderligere information

Del 1. Kommunikationsarbejdet som en strategisk proces

  Målsætning, analyse og evaluering 21

Del 2. Kvantitative undersøgelser

  Planlægning og afvikling af surveys ... 101

Del 3. Kvalitative undersøgelser

  observation, interviews og fokusgrupper ... 159

Del 4. Målinger i en større kontekst

  Monitorering, målstyring og regnskaber ... 189

Om forfatteren ... 225

Litteratur ... 227


Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.