Musik i tv-reklamer | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Musik i tv-reklamer

- teori og analyse

Musik i tv-reklamer er et stærkt kommunikativt fænomen. De fleste af os udsættes dagligt for denne musik, og det kan være svært at lukke ørerne for den. Således kan musik i tv-reklamer bl.a. fange vores opmærksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen forsøger at sælge.

Denne bog er en indføring i, hvad der...

Læs mere

Musik i tv-reklamer er et stærkt kommunikativt fænomen. De fleste af os udsættes dagligt for denne musik, og det kan være svært at lukke ørerne for den. Således kan musik i tv-reklamer bl.a. fange vores opmærksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen forsøger at sælge.

Denne bog er en indføring i, hvad der karakteriserer musik i tv-reklamer, og hvordan musikken kan undersøges i et tekstanalytisk perspektiv.

Bogen præsenterer en række kategorier og modeller, som kan bruges til at analysere musik i tv-reklamer og anden lignende musik (fx musik i film, musikvideoer og musik i andre reklamesammenhænge).

Bogen henvender sig primært til studerende og undervisere ved mellemlange og lange videregående uddannelser, hvor musik og medieret kommunikation er på dagsordenen, men kan også læses af undervisere på højskoler og i gymnasieskolen, hvor bogens temaer og cases kan inspirere til fx AT-forløb.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2011), 
198 sider
Vejl. Pris
60,-
ISBN 9788759314869
E-bog (VitalSource Bookshelf)
1. udgave (2011), 
198 sider
Vejl. Pris
220,-
ISBN 9788759325292

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Indledning ... 7

Del 1 · Musikken fra tv-reklamen ... 15

1. i m lovin  it   I  ... 17

2. Transtekstualitet ... 35

3. Musik og produkt ... 53

4. Musik i tv-reklamers  nære slægtninge ... 71

Del 2 · Musikken i tv-reklamen ... 101

5. i m lovin  it   II ... 103

6. Musikalsk betydningsdannelse i tv-reklamer ... 111

7. Typiske musikforekomster ... 133

8. Funktioner af musik i tv-reklamer ... 163

Afrunding ... 183

Litteratur ... 187

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.