Søgefelt

Content section

Medieteori

MEDIETEORI kortlægger de dominerende af de teorier, der sætter vores brogede mediekultur på begreb. Det gør den ved at præsentere et bredt udvalg af medieteorier i et aktuelt perspektiv.

 Bogen rækker fra kapitler om mediesociologi, nyere offentlighedsteori, institutionsanalyse, produktionsanalyse, mediemiljøer, medium theory, mediehistorie,...

Læs mere

MEDIETEORI kortlægger de dominerende af de teorier, der sætter vores brogede mediekultur på begreb. Det gør den ved at præsentere et bredt udvalg af medieteorier i et aktuelt perspektiv.

 Bogen rækker fra kapitler om mediesociologi, nyere offentlighedsteori, institutionsanalyse, produktionsanalyse, mediemiljøer, medium theory, mediehistorie, kommunikation og kognition over reception, kvantitative og kvalitative metoder til intertekstualitet, celebrity, affekt, mediedidaktik og steder som medieattraktion. Det enkelte kapitel har fokus på et gennemgående teoretisk tema, som belyses med en analytisk case.

 MEDIETEORI viser, hvordan vi kan forstå mediernes funktion og deres samspil med de mennesker, de involverer, og det samfund, de indgår i. Bogen er en teoretisk opfølgning til MEDIEANALYSE.

 MEDIETEORI er redigeret af lektor Palle Schantz Lauridsen (Dansk, Københavns Universitet) og lektor Erik Svendsen (Dansk, RUC). Den er skrevet af medieforskere, der alle har stor erfaring i at undervise i medieemner ved universiteterne i København, Roskilde, Odense, Aalborg og Aarhus.

Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2017), 
350 sider
Vejl. Pris
348,-
ISBN 9788759326282

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.