Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Medier og samfund

- en introduktion

Medier fra tv, radio og aviser til internet og mobiltelefoner er en uadskillelig del af politik og økonomi, kultur og hverdag. Klaus Bruhn Jensen giver i denne bog en indføring i det gensidige afhængighedsforhold mellem dagens samfund og dagens medier.

Et samfund kan opfattes og studeres som et kommunikationssystem. Gennem kommunikation igennem...

Læs mere

Medier fra tv, radio og aviser til internet og mobiltelefoner er en uadskillelig del af politik og økonomi, kultur og hverdag. Klaus Bruhn Jensen giver i denne bog en indføring i det gensidige afhængighedsforhold mellem dagens samfund og dagens medier.

Et samfund kan opfattes og studeres som et kommunikationssystem. Gennem kommunikation igennem hverdagens samtaler og med brug af mange forskellige medieteknologier indgår den enkelte i et forpligtende forhold både til sine nærmeste og til samfundets bærende institutioner.

Kommunikation er en kilde til små og store fællesskaber. Samtidig er kommunikation en fast bestanddel af konflikter mellem såvel individer som grupper i samfundet fra familieskænderier til politiske omvæltninger og økonomiske kriser.

Uden medier og kommunikation, ingen samfundsorden, ingen samfundsforandring intet samfund.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
2. udgave (2013), 
255 sider
Vejl. Pris
275,-
ISBN 9788759317266
E-bog (E-pdf)
1. udgave (2013), 
255 sider
Vejl. Pris
172,-
ISBN 9788759323496

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Indhold

Forord 7

1. Indledning 13

2. Teksterne i medierne 35

3. Samfundet i medierne 61

4. Metoder om medier 95

5. Mediernes brugere 131

6. Medier som institutioner 161

7. Medierne i samfundet 191

Referencer 217

Indeks 235

Bogen henvender sig især til studerende på grundkurser om medier ved universiteter, seminarier og højskoler. Samtidig tilbyder den en opdateret fremstilling om mediernes tilstand til alle, der arbejder med medier og bruger dem til hverdag.

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.