Content section
Læring mellem udvikling og tilpasning
Kritiske og afklarende bidrag 2007-2018
Køb bogen
Yderligere information
Forord 7
Læringstrekanten - en indledning 11
DEL 1 · LÆRINGSFORSTÅELSEN SOM HELHED
1. Læringsteoriernes historiske udvikling 19
2. Livslang læring som en psykologisk proces 45
3. Om dannelse og meningsfuld læring 59
4. Kompetencetænkning i vidensøkonomien 65
DEL 2 · LÆRINGSFORMER OG IKKE-LÆRING
5. Læring og kognition 83
6. Læringsmiljø skal skabes - motivation skal findes 99
7. Transfer af læring 109
8. Ni teorier om transformativ læring og en generel konklusion 125
9. Transformativ læring og identitet 133
DEL 3 · LÆRING I FORSKELLIGE SAMMENHÆNGE
10. Voksnes læring 155
11. Læring på arbejdspladsen 169
12. Pædagogiske tilgange til arbejdsrelateret læring - med særligt henblik på de kortuddannede 189
DEL 4 · LÆRING OG SAMFUND
13. Basal læringsforståelse og aktuel uddannelsespolitik 203
14. Inklusion og eksklusion i konkurrencestatens skole 215
15. Læring i bæredygtighed 225
DEL 5 · AFRUNDING
16. Udviklingen af en omfattende og sammenhængende teori om læring 237
Lignende udgivelser
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
AnmodHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.