Søgefelt

Content section

Lærerstuderendes og pædagogstuderendes forestillinger

om uddannelse og profession

Bodil Nielsen og Lars Christiansen

Hvilke begrundelser har lærerstuderende og pædagogstuderende for deres valg af uddannelse? Hvilke forestillinger har de om den profession, uddannelsen fører frem til? Hvilke forventninger har de til uddannelsen?

Studerende på 1. årgang i 2007-2008 på Professionshøjskolen UCC har svaret på en række spørgsmål om dette. Denne bog analyserer de...

Læs mere

Hvilke begrundelser har lærerstuderende og pædagogstuderende for deres valg af uddannelse? Hvilke forestillinger har de om den profession, uddannelsen fører frem til? Hvilke forventninger har de til uddannelsen?

Studerende på 1. årgang i 2007-2008 på Professionshøjskolen UCC har svaret på en række spørgsmål om dette. Denne bog analyserer de studerendes svar og giver anbefalinger med henblik på udvikling af de to uddannelser og styrkelse af deres attraktivitet.

Svar fra 207 lærerstuderende viser bl.a., at de studerende er optaget af at komme til at gøre en forskel for elever, præge dem og medvirke til, at de udvikler sig. De har valgt uddannelsen på trods af negativ omtale af skole og lærere og forestillinger om vanskelige vilkår for lærerens arbejde. Svar fra 50 pædagogstuderende viser bl.a., at mange har forhåndskendskab til professionen og vælger uddannelsen på trods af at de ser pædagoger presset mht. tid og ressourcer. De har positive forventninger til den nye uddannelse og oplever ideen bag linjefagene som en mild specialisering .

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2008), 
143 sider
Vejl. Pris
140,-
ISBN 9788791786419

Sidebar section

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.