Content section
Lærerprofiler i dansk - nye mål og kompetencer 3
4.-10. klasse
Køb bogen
Yderligere information
FORORD 7
NIELS MØLGAARD OG BENNY BANG CARLSEN
1. SPROG OG KOMMUNIKATIONSUNDERVISNING
HVAD ER SPROG OG KOMMUNIKATION? 19
JEPPE BUNDSGAARD
Et mål for kommunikationsundervisningen 21
Fire kommunikationsmodeller 22
Samtale kommunikationens grundform 30
Hvordan hænger det hele sammen? 38
Ansigtsløs kommunikation 51
Hvad kan man stole på? 56
Studieopgaver 64
Litteratur 66
2. FORTSAT LÆSNING OG SKRIVNING
SKRIVNING I SKOLEN UNDERVISNING I TEKSTER OG KOMMUNIKATION 71
METTE VEDSGAARD CHRISTENSEN
Skrivning i klasseværelset 72
Undervisning i skrivning et kort rids 79
Næste generation genrepædagogik 83
Genrepædagogik i praksis 96
Evaluering af tekster 106
Opsamling og afslutning 112
Studieopgaver 115
Litteratur 118
3. DANSKDIDAKTIK
KREATIVITET OG INNOVATION PÅ SKOLESKEMAET. LÆRER VI GENNEM ANALOGIER? 125
BENNY BANG CARLSEN
Innovationsbegrebet 127
Hvad er kreativ og innovativ kompetence? 129
Analogibegrebet 135
Fagdidaktisk praksis 150
Innovativ læring 161
Studieopgaver 169
Litteratur 171
4. TEKSTER OG TEKSTUNDERVISNING
BØRNE- OG UNGDOMSLIT TERATUR: HVAD, HVORFOR OG HVORDAN? 177
ANNA KARLSKOV SKYGGEBJERG
Hvad er tekster? 177
Børne- og ungdomslitteratur: Definitioner og begreber 179
Begrundelser for at læse og undervise i tekster 200
Valg af metoder i tekstundervisningen 208
Studieopgaver 219
Litteratur 221
DANSK, 4.-10. KLASSETRIN uddrag af Bekendtgørelsen 2013 225
ORDFORKLARINGER 229
FORFAT TERE 245
INDEKS 249
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
AnmodHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.