Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Kommunikation i praksis

Kommunikation er grundlaget for enhver formidling, forståelse og sparring. Når vi vil noget med hinanden, er det nødvendigt at kommunikere. Denne bog giver læseren en indføring i de processer og de overvejelser, der er knyttet til selvstændigt og professionelt at varetage skriftlige, verbale og digitale kommunikationsopgaver.

Kommunikation i...

Læs mere

Kommunikation er grundlaget for enhver formidling, forståelse og sparring. Når vi vil noget med hinanden, er det nødvendigt at kommunikere. Denne bog giver læseren en indføring i de processer og de overvejelser, der er knyttet til selvstændigt og professionelt at varetage skriftlige, verbale og digitale kommunikationsopgaver.

Kommunikation i praksis har fire dele:

Første del redegør for de grundlæggende teorier om kommunikation samt om de paradigmer, kommunikation er blevet anskuet ud fra i de senere årtier.

Anden del fokuserer på den dialogbaserede kommunikation, og hvordan man kan komme fra konflikt til dialog.

Tredje del tager fat på organisationers interne og eksterne kommunikation.

Fjerde del består af øvelser, der kan bruges i undervisningen.

Kommunikation i praksis er især til studerende inden for de videregående erhvervsuddannelser. For at stoffet bliver lettere at tilegne sig og mere praktisk orienteret, er der øvelser til hvert kapitel, og undervejs er der mange eksempler på vellykket og mindre vellykket kommunikation.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2013), 
286 sider
Vejl. Pris
299,-
ISBN 9788759315880
E-bog (LIX)
1. udgave (2013), 
286 sider
Vejl. Pris
250,-
ISBN 9788759323526

Yderligere information

Forord 11

 

DEL I Kommunikationsteori

1. Du er altid på 15

2 Du vælger selv dit fokus 27

Del II Dialogbaseret kommunikation

3. Din krop taler 43

4. Din hjerne har sin egen dagsorden 55

5 Samtaleværktøjer 67

6 Fra konflikter til forståelse om dialoger 95

 

Del III Organisationskommunikation

7. Organisationen kommunikerer 119

8 Møder og forhandling 145

9 Kommunikation på skrift 163

10 Du er budskabet den mundtlige præsentation 187

11 Webkommunikation 203

 

DEL IV Øvelser

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.