Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Kommunikation i internationale virksomheder 2

Medarbejdere i internationale virksomheder skal kunne samarbejde på tværs af organisationer, ledelsesniveauer, lande, faglige baggrunde, kulturer og tidszoner, mens de jonglerer alskens medier for at nå vigtige strategiske mål. Denne bog har fokus på, hvordan man som medarbejder kommunikerer effektivt i disse komplekse og dynamiske kontekster. Den...

Læs mere

Medarbejdere i internationale virksomheder skal kunne samarbejde på tværs af organisationer, ledelsesniveauer, lande, faglige baggrunde, kulturer og tidszoner, mens de jonglerer alskens medier for at nå vigtige strategiske mål. Denne bog har fokus på, hvordan man som medarbejder kommunikerer effektivt i disse komplekse og dynamiske kontekster. Den går i dybden med en række af de vigtigste aspekter inden for interkulturel kommunikation og interaktion i internationale virksomheder og organisationer for at klæde læseren på til at forstå, hvad der kan ligge bag en replik på et videomøde, eller hvad der kan være de forretningsmæssige konsekvenser af en sætning i en e-mail. Med sit sprog- og kommunikationsvidenskabelige udgangspunkt er bogens omdrejningspunkt den daglige professionelle interaktion i internationale virksomheder. Medarbejdernes indbyrdes interaktion har afgørende betydning for virksomhedernes succes, udvikling og vækst.

Bogens emner strækker sig fra forretningsbreve, e-mails, ansigt til ansigt-møder og videomøder over formel og uformel interaktion, teamwork, knowledge management, organisatoriske rutiner og socialisering til indre branding, innovation og forandringskommunikation. Bogen trækker på den nyeste forskning og bygger på data, forfatterne har indsamlet i hele verden, og i bogen gives løbende eksempler fra kommunikativ praksis i lande som Argentina, Brasilien, Danmark, England, Indien, Kina, Tyskland, Ghana, Japan, Rusland, Sverige, Sydafrika, Tyrkiet, Ungarn og USA.

Målgruppen er studerende, der ønsker at dygtiggøre sig inden for international virksomhedskommunikation, såvel som professionelle medarbejdere, der ønsker ajourført viden og inspiration til effektive redskaber til at optimere deres daglige samarbejde i internationale virksomheder.

Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2016), 
374 sider
Vejl. Pris
299,-
ISBN 9788759325254
E-bog (LIX)
1. udgave (2016), 
374 sider
Vejl. Pris
265,-
ISBN 9788759327630
Kapitel E-bog (LIX)
1
(2016)
24
ISBN 9788759330845
Vejl. Pris
24,-

Yderligere information

Indhold

Forord 15

Formål 15

Data fra alle kontinenter 16

Nye datatyper 17

Målgruppe 17

Bogens opbygning 18

Del 3 · Kontekst og konstituerende faktorer i interkulturel virksomhedskommunikation

Kapitel 12 · Den stabile organisation rutiner i organisationer 23

Birte Asmuß

Kapitel 13 · Socialisering i organisationer 45

Gitte Gravengaard og Jeanette Landgrebe

Kapitel 14 · Kommunikation i forandringsprocesser 69

Brian L. Due, Rikke Grønbæk Bruun og Sandra Bothmann

 

Kapitel 15 · Tillid i relationer 93

Mie Femø Nielsen

 

Kapitel 16 · Globalt lederskab 135

Magnus Larsson og Sandra Bothmann

Kapitel 17 · Teams i internationale virksomheder 163

Liv Otto Hassert og Brian L. Due

Kapitel 18 · Viden i netværk 187

Emil Hovøre Andersen, Mathias Nick Andersen og Thomas Refstrup Dünweber

Kapitel 19 · Innovation og idéudvikling 211

Brian L. Due

Del 4 · Praktisk anvendelse og fremtidsperspektiver

Kapitel 20 · Ledelsesrådgivning og indre branding 239

Brian L. Due, Jesper Højberg Christensen og Thomas Albrechtsen

Kapitel 21 · Interaktionel kommunikationsrådgivning 265

Brian L. Due og Gitte Gravengaard

Kapitel 22 · Træning i kulturforståelse 279

Signe Ørom, Mie Femø Nielsen og Pernille Schmidt

Kapitel 23 · Undervisningsperspektivet 301

Mie Femø Nielsen, Jeanette Landgrebe og Signe Ørom

Epilog · Fremtidsperspektiver: Hvor bevæger feltet sig hen? 329

Mie Femø Nielsen og Brian L. Due

Appendiks: Udskriftsnøgle 335

Litteraturliste 337

Stikordsregister 369

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.