Søgefelt

Content section

Intern kommunikation under forandring

Intern kommunikation under forandring giver en teoretisk og praktisk indføring i de tekster, genrer og kommunikationsformer, som den interne kommunikation i private og offentlige virksomheder eller organisationer typisk omfatter.

Dertil kommer en indføring i opfattelser af kommunikation, organisation og ledelse, som er relevante for arbejdet med den...

Læs mere

Intern kommunikation under forandring giver en teoretisk og praktisk indføring i de tekster, genrer og kommunikationsformer, som den interne kommunikation i private og offentlige virksomheder eller organisationer typisk omfatter.

Dertil kommer en indføring i opfattelser af kommunikation, organisation og ledelse, som er relevante for arbejdet med den interne kommunikation.

Bogen beskæftiger sig med intern kommunikation i bred forstand, dvs. med tekster og genrer, der ikke kun produceres af kommunikationsafdelingen, men også af ledelse, medarbejdere og HR-afdeling.

Blandt bogens emner kan nævnes: mission og vision statements, kommunikationspolitik, kommunikationsplanlægning, linjekommunikation, personalebladet, intranettet, årsrapporten og kommunikation i forbindelse med rekruttering, medarbejderudvikling og afskedigelse.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2009), 
317 sider
Vejl. Pris
368,-
ISBN 9788759311776
E-bog (LIX)
1. udgave (2009), 
317 sider
Vejl. Pris
328,-
ISBN 9788759326770

Yderligere information

Forord ... 9

DEL 1: INTERN KOMMUNIKATION, ORGANISATION OG

LEDELSE ... 13

1.    Intern kommunikation, organisation og ledelse - Paradigmer, grundopfattelser, begreber og teorier ... 15 

DEL 2: DEN STRATEGISKE RAMME FOR INTERN KOMMUNIKATION ... 47

2.    Organisationens mission og vision statement  Kommunikation af formål, ambition og værdier ... 51

3.    Fra kommunikationsplanlægning til kommunikationspolitik ... 73

4.     Reception og måling af intern kommunikation ... 101

DEL 3: INTERN KOMMUNIKATION På ORGANISATIONSPLAN 125

5.    Det daglige formelle interne kommunikationsflow  Hverdagens interne kommunikation 129

6.     Intranettet ... 153

7.    Personalebladet  Journalistik i virksomhedens tjeneste ... 175

8.    Årsrapporten  I spændingsfeltet mellem det interne og det eksterne ... 195

DEL 4: INTERN KOMMUNIKATION På INDIVIDPLAN  ... 221

9.    Rekrutteringskommunikation  Faser, krav og forventninger ... 225

10. Medarbejderudviklingskommunikation  Tendenser og udfordringer ... 245

11. Afskedigelseskommunikation  Balancen mellem afskedigede og tilbageværende medarbejdere ... 259

DEL 5: INTERN KOMMUNIKATION UNDER FORANDRING ... 281

12. Intern kommunikation under forandring  Integration, netværk og øget strategisk tænkning ... 283

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.