Søgefelt

Content section

Grænsefællesskaber

- læring og overskridelse af marginalisering

Line Lercke Mørck illustrerer med udgangspunkt i det vilde københavnske socialarbejdermiljø, hvordan man gennem fælles projekter på tværs af etniske og sociale forskelle kan skabe såkaldte grænsefællesskaber, som kan medvirke til læring og overskridelse af marginalisering.

Gennem en detaljeret analyse af grænsefællesskabet det vilde...

Læs mere

Line Lercke Mørck illustrerer med udgangspunkt i det vilde københavnske socialarbejdermiljø, hvordan man gennem fælles projekter på tværs af etniske og sociale forskelle kan skabe såkaldte grænsefællesskaber, som kan medvirke til læring og overskridelse af marginalisering.

Gennem en detaljeret analyse af grænsefællesskabet det vilde gadeplansarbejderfællesskab udvikler Line Lercke Mørck en social praksisorienteret og kritisk psykologisk teori, som kan bruges til at analysere grænsefællesskaber på tværs af forskellige praksisfelter og til bedre at forstå særligt marginaliserede unge.

Grænsefællesskaber henvender sig både til studerende og forskere ved universiteter og seminarer samt til praktikere, der mere generelt ønsker inspiration til, hvordan praksisudvikling fremmes indenfor uddannelse, arbejdsliv og socialt arbejde i bred forstand.

Forlag: Roskilde Universitetsforlag
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2006), 
286 sider
Vejl. Pris
298,-
ISBN 9788778673367

Anmeldelser

Medier

"En teoretisk krævende, videnskabeligt stramt struktureret og analytisk grundig bog med målgruppe i videregående studerende og måske en enkelt... Læs mere

Medier

"En teoretisk krævende, videnskabeligt stramt struktureret og analytisk grundig bog med målgruppe i videregående studerende og måske en enkelt socialpædagogisk praktiker med megen mod på teori"

- Lektørudtalelelse af Carsten Güllich-Nørby fra Dansk Biblioteks Center

 

 

"Netop koblingen mellem empirien og den teoretiske ramme gør Grænsefællesskaber til spændende læsning. Ind i mellem kræver de teoretiske argumenter ganske vist, at man holder tungen lige i munden. Men koblingen fra den teoretiske ramme til fortællingen om de fire førnævnte unge mænds oplevelser og udviklingsforløb gør, at teorien bliver levende, og at de teoretiske udsagn står stærkere"

- Rasmus Jørgensen i Ungdomsskolen

Skjul beskrivelse

Sidebar section

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.