Forskningskommunikation | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Forskningskommunikation

En praktisk håndbog til forskere og eksperter

Hvordan kommunikerer jeg effektivt om min forskning og viden til offentligheden og udvalgte målgrupper? Hvordan samarbejder jeg mest hensigtsmæssigt med journalister? Og hvordan bruger jeg sociale medier på den mest optimale måde? Det er hovedspørgsmålene, som bliver besvaret i denne praktiske håndbog om forskningskommunikation.

I en kompleks...

Læs mere

Hvordan kommunikerer jeg effektivt om min forskning og viden til offentligheden og udvalgte målgrupper? Hvordan samarbejder jeg mest hensigtsmæssigt med journalister? Og hvordan bruger jeg sociale medier på den mest optimale måde? Det er hovedspørgsmålene, som bliver besvaret i denne praktiske håndbog om forskningskommunikation.

I en kompleks verden, hvor forskningsbaseret viden bliver vigtigere og vigtigere, samtidig med at mange taler om et postfaktuelt samfund, må du som forsker og ekspert stå fast på, at du har en solid og kvalitetssikret viden og at viden er vigtig for det omkringliggende samfund og for kvalificeringen af den offentlige debat.

Håndbogen er baseret på forskning i strategisk kommunikation, medier, journalistik og ikke mindst forskningskommunikation. Med det udgangspunkt demonstrerer Gitte Gravengaard og Anders Monrad Rendtorff, hvordan du som forsker og ekspert kan lægge en strategi for din forskningskommunikation.

Bogens konkrete anbefalinger og praktiske værktøjer kan hjælpe dig i dine bestræbelser på at kommunikere effektivt om din viden til den brede offentlighed fx via dit samarbejde med journalister og din brug af sociale medier.

Gitte Gravengaard er kommunikationsforsker på Københavns Universitet, og Anders Monrad Rendtorff er mangeårig kommunikationsdirektør i en række store danske virksomheder. Begge forfattere har i mange år undervist i strategisk kommunikation og forskningskommunikation på danske universiteter.

Forfattersamarbejdet mellem den erfarne kommunikationsforsker og den erfarne kommunikationsdirektør og -konsulent betyder, at det teoretiske udgangspunkt er solidt, de kommunikationsmæssige anbefalinger substantielle og velafprøvede og at bogens indhold er nøje afpasset til den specielle rolle, du befinder dig i som forsker og som fagperson.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2020), 
280 sider
Vejl. Pris
349,-
ISBN 9788759331460

Sidebar section

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.