Bogcover til Forskningskommunikation
Kig i bogen

Forskningskommunikation

En praktisk håndbog til eksperter og forskere

Hvordan kommunikerer du effektivt om din ekspertviden og forskning til offentligheden og udvalgte målgrupper? Hvordan samarbejder du mest hensigtsmæssigt med journalister? Og hvordan bruger du sociale medier på den mest optimale måde?

Disse vigtige spørgsmål bliver besvaret i denne praktiske håndbog om forskningskommunikation.

I en kompleks verden, hvor forskningsbaseret viden bliver vigtigere og vigtigere, samtidig med at mange taler om et postfaktuelt samfund, må du som ekspert og forsker stå fast på, at du har en solid og kvalitetssikret viden og at den viden er vigtig for det omkringliggende samfund og for kvalificeringen af den offentlige debat.

Håndbogen er baseret på forskning i strategisk kommunikation, medier, journalistik og ikke mindst forskningskommunikation. Med det udgangspunkt demonstrerer Gitte Gravengaard og Anders Monrad Rendtorff, hvordan du som ekspert og forsker kan lægge en strategi for din forskningskommunikation.

Bogen rummer en række konkrete anbefalinger og praktiske værktøjer, der kan hjælpe dig i dine bestræbelser på at kommunikere effektivt om din viden til den brede offentlighed.

Læs mere på forskningskommunikation.net

Gitte Gravengaard er kommunikationsforsker på Københavns Universitet, og Anders Monrad Rendtorff er mangeårig kommunikationsdirektør i en række store danske virksomheder. De har begge undervist i strategisk kommunikation og forskningskommunikation på danske universiteter.

Forfattersamarbejdet mellem den erfarne kommunikationsforsker og den erfarne kommunikationsdirektør er netop denne bogs store styrke og særkende.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. edition (2020), 263 pages
    ISBN: 9788759331460
    Academic Books
    299,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2020), 263 pages
    ISBN: 9788759336168
    Academic Books
    224,-
    Buy this product

Anmeldelser

Underviser

"Oplagt til skrivebordet og sofa- og sengebordet for forskere og fagstærke formidlere. Bogen gennemgår forskningskommunikationens klassiske værktøjskasse, og læg dertil at forfatterne også selv har afdækket og udviklet indtil flere nye værktøjer, virkemidler og metoder, som ruster læseren til at klare nutidens mange forskelligartede formidlingsudfordringer." - Peter Bro professor, ph.d. og leder af journalistuddannelsen på SDU

"Skal man som universitetsforsker være kommunikationsstrategisk eller er det alene en opgave for de få ildsjæle og for kommunikationsafdelingen? Denne bog viser, at man ikke behøver at være et naturtalent eller kommunikationsprofessionel for at arbejde målrettet med egen forskningskommunikation. Hvis man har en basal forståelse af kommunikationssituationen og mestrer nogle få centrale værktøjer, kan de fleste sagtens løfte kommunikationsopgaven." - Peter Kjær prorektor, ph.d., Roskilde Universitet

Køb for Buy this product

Pensumeksemplarer ikke til rådighed

Det er ikke muligt at anmode om pensumeksemplarer af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik