Søgefelt

Content section

Evaluering indefra

Justine Grønbæk Pors analyserer Undervisningsministeriets kommunikation til skoler og skolelærere om styrkelse af folkeskolens evalueringskultur.

Det viser sig, at det ikke blot handler om elevplaner og nationale test. De politiske initiativer er snarere et ønske om mere grundlæggende at forandre pædagogiske værdier og forestillinger om, hvad...

Læs mere

Justine Grønbæk Pors analyserer Undervisningsministeriets kommunikation til skoler og skolelærere om styrkelse af folkeskolens evalueringskultur.

Det viser sig, at det ikke blot handler om elevplaner og nationale test. De politiske initiativer er snarere et ønske om mere grundlæggende at forandre pædagogiske værdier og forestillinger om, hvad det vil sige at være en kompetent lærer.

Folkeskolen styres altså med en form for styring, der er langt mere gennemgribende end et par timers arbejde med skemaudfyldning. Det er en styring, der søger at styrke lærernes lyst og evne til at evaluere sig selv. Men dette forandrer samtidig kravene til at være lærer.

Forlag: Nyt fra Samfundsvidenskaberne
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2009), 
120 sider
Vejl. Pris
148,-
ISBN 9788776830175

Anmeldelser

Medier

"Justine Grønbæk Pors har skrevet en fremragende bog, som er nyskabende og teoretisk særdeles velbegrundet."

... Læs mere
Medier

"Justine Grønbæk Pors har skrevet en fremragende bog, som er nyskabende og teoretisk særdeles velbegrundet."

Peter Andersen i Skolen i morgen

 

"[Bogen] er en velskrevet bog, velegnet for alle, der har interesse i skolepolitisk ledelse, herunder evaluering."

Jesper Larsen i Unge Pædagoger, nr. 1-2010

Skjul beskrivelse

Sidebar section

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.