Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Employer branding som disciplin

Henrik Engelund og Brit Buchhave

Employer branding er et af tidens mest brugte buzzwords blandt virksomhedsledere, kommunikationseksperter, HR-konsulenter og forskere. Men hvad dækker begrebet over? Og hvorfor er det nødvendigt for enhver virksomhed at forsøge at skabe sig et stærkt employer brand? Hvordan kommer man godt i gang og godt i mål? Og hvad kan man lære af danske...

Læs mere

Employer branding er et af tidens mest brugte buzzwords blandt virksomhedsledere, kommunikationseksperter, HR-konsulenter og forskere. Men hvad dækker begrebet over? Og hvorfor er det nødvendigt for enhver virksomhed at forsøge at skabe sig et stærkt employer brand? Hvordan kommer man godt i gang og godt i mål? Og hvad kan man lære af danske virksomheder, som allerede arbejder professionelt med at profilere sig som arbejdsplads?

Det er nogle af de spørgsmål, som Employer branding som diciplin tager op til drøftelse.

Bogen bygger på de to forfatteres mangeårige erfaring med employer branding og kan både fungere som introduktion, arbejdsredskab og inspirationskatalog.

I bogens første del definerer og introducerer forfatterne employer branding som teoretisk felt og giver en grundig gennemgang af redskaberne i employer brandingværktøjskassen. På den måde bliver læseren guidet igennem hele employer brandingprocessen fra organisering, strategi og analyse over koncept- og kommunikationsudvikling til implementering, daglig drift og evaluering.

I bogens anden del gennemgår forfatterne fire cases fra dansk erhvervsliv og den offentlige sektor: Novo Nordisk, Danske Bank-koncernen, Energinet.dk og Vestas. Desuden giver forfatterne eksempler på, hvordan brancher og offentlige virksomheder kan profilere sig som arbejdsplads.

Afslutningsvis bringer bogen tre perspektiverende indlæg om employer branding med fokus på henholdsvis CSR, den offentlige sektor og ledelse fra nogle af landets førende forskere og rådgivere på området.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Hæfte)
1. udgave (2009), 
303 sider
Vejl. Pris
448,-
ISBN 9788759314258

Yderligere information

 NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

1 Employer branding   bag om begrebet ... 9

2 Et nyt teoretisk felt ... 19

3 Værktøjskassen ... 65

4 Life-changing careers

 - Novo Nordisks vej til et globalt employer branding-koncept                  med høj troværdighed og stor anvendelighed ... 127

5 Power your life

 - Vestas  organisering af en verdensomspændende 
employer branding-indsats ... 155

6 Energinet?dk

 - Fra hemmelig til helt uundværlig ... 171

7 Danske Bank-koncernen

 - En multi-brandet organisation med en relationsbaseret tilgang ... 191

8 Branding af offentlige arbejdspladser ... 207

9 Konklusioner og refleksioner ... 229

10 Employer branding i et offentligt perspektiv af Christa Thomsen ... 241

11 Udfordringer og muligheder ved at anvende

 - CSR som employer branding-strategi af Sanne Frandsen & Mette Morsimg ... 255

12 Employer branding som ledelsesopgave

 - Substans i løftet af Poul Blaabjerg & Wenche Strømsnes ... 271

Efterskrift ... 285

Modelunivers ...  288

Slutnoter ... 291

Litteraturliste ... 295

Sidebar section

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.