Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Diamanten

- en model til kommunikationsplanlægning

Forfatterne præsenterer en model til kommunikations- og kampagneplanlægning, som kan anvendes til enhver type af kommunikationsopgave for enhver type af organisation.

Modellen, Diamanten, er med andre ord en fleksibel rammemodel, der samler de facetter, som er relevante at overveje, når man ønsker sit budskab hørt - ligegyldigt om man planlægger...

Læs mere

Forfatterne præsenterer en model til kommunikations- og kampagneplanlægning, som kan anvendes til enhver type af kommunikationsopgave for enhver type af organisation.

Modellen, Diamanten, er med andre ord en fleksibel rammemodel, der samler de facetter, som er relevante at overveje, når man ønsker sit budskab hørt - ligegyldigt om man planlægger en traditionel kampagne eller søger gennemslagskraft i de sociale medier, og ligegyldigt om man er en stor eller lille organisation.

Centralt i Diamanten er overvejelser om afsender og modtager og planlægning af disses indbyrdes relation.

Herudover kommer forfatterne rundt om centrale emner som:

- emne, budskabsfastlæggelse og tekstforfatning
- medievalg
- ressourcer og timing
- hjælp og modstand, fx konkurrencesituation, samfundstendenser og lovgivning
- etik
- evaluering

Bag Diamanten ligger et dialogisk kommunikationssyn, hvor kommunikationsplanlægning opfattes som en proces, der handler om at skabe og udveksle betydning, så det giver mening for de involverede i kommunikationen.

Bogen henvender sig primært til kommunikationsstuderende og -undervisere på universiteter og andre højere læreanstalter, men alle, som arbejder med planlægning af kommunikation, vil kunne få glæde af bogen.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
2. udgave (2012), 
192 sider
Vejl. Pris
228,-
ISBN 9788759315866
E-bog (LIX)
2. udgave (2012), 
192 sider
Vejl. Pris
182,-
ISBN 9788759324264

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Forord ... 9

Tak ... 10

1 Introduktion ... 11

Et dialogisk kommunikationssyn ... 11

Et humanistisk kontekst- og tekstfokus ... 14

Krav til Diamanten ... 15

Et første blik på Diamanten ... 17

Noter ... 20

2 Diamanten ... 21

Udgangspunkt ... 23

Relation ... 24

Felt ... 42

Midler ... 46

Hjælp og modstand ... 61

Det kreative rum ... 67

Tekst ... 69

Tid ... 85

Etik ... 89

Evaluering ... 92

Hvorfor ikke en rubin? ... 93

Diamanten   et overblik ... 94

Noter ... 98

3 Diamanten i brug ... 101

Om Min Sydbank   og kampen mod lodret arkivering ...101

Hele Danmark i din lomme   en kommunikationsstrategi til ... 136

Noter ... 169

4 Kommunikationssyn ... 171

Det socialsemiotiske fundament ... 171

Noter ... 180

Litteratur ... 183

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.