Med den moderne informationsteknologi indsamles og spredes data som aldrig før. For den enkelte virksomhed betyder det stadigt stigende muligheder for at indsamle information hurtigt og til lave priser. I den forbindelse bør man sætte spørgsmålstegn ved, om informationen er tiden og omkostningerne værd? Med andre ord: Hvad kan de stigende...
Læs mere
Med den moderne informationsteknologi indsamles og spredes data som aldrig før. For den enkelte virksomhed betyder det stadigt stigende muligheder for at indsamle information hurtigt og til lave priser. I den forbindelse bør man sætte spørgsmålstegn ved, om informationen er tiden og omkostningerne værd? Med andre ord: Hvad kan de stigende mængder af sekundær information anvendes til?
Afsætningsøkonomisk informationssøgning belyser denne problemstilling i tre hovedafsnit, som på hver deres måde forsøger at give svar på følgende:
- Hvad bør være styrende for informationsindsamlingen?
- Hvor og hvordan kan man søge efter information?
- Hvordan kan informationerne anvendes?
Sidstnævnte problemstilling belyses i bogen gennem en række praktiske cases, som kobler den centrale marketingteoris modeller sammen med den mulige anvendelse af sekundær information.
Forlag:
Samfundslitteratur
Sprog:
Dansk
Illustreret:
Ja
Skjul beskrivelse